South Carolina Basketball [Archive] - SEC Sports Forum | SEC Basketball | SEC Football

PDA

View Full Version : South Carolina Basketball



scgamecock312
12-14-2015, 09:02 PM
Ranked 25th in Coaches Poll.

First time being ranked in almost 12 years.

We have Drexel, Clemson, St. Johns, and Memphis left before opening conference play at Auburn.

scgamecock312
12-15-2015, 09:05 PM
Gamecocks defeat Drexel 79-54 to improve to 10-0 on the season.

Play Clemson on Friday

scgamecock312
12-15-2015, 09:23 PM
I mean 9-0.

GDawg88
12-15-2015, 09:24 PM
Seriously, how did Carolina get this good all of the sudden? I haven't seen them ball out this hard since the days of Eddie Fogler and B.J. McKie.

SCgamecock2988
12-16-2015, 08:08 AM
We were patient with Frank Martin while he instilled his philosophy and coaching style. It's now paying off. Albeit it hasn't been the toughest OOC schedule, but there are a couple good wins in there. On another message board I predicted we'd finish OOC 13-0 after we started 4-0. Would love to see that come to fruition.

MizzouRAH417
12-16-2015, 03:55 PM
Frank Martin is a good coach. When SC made the hire, i knew it was only a matter of time. Plus, Mizzou always has a hard time beating Martin coached teams, so that does not bode well for us moving forward.. LOL we are trying to rebuild here.

steelyvan
12-16-2015, 05:08 PM
312,
You can win all of those games. I hope you do. Coach Martin is a winner.

scgamecock312
12-16-2015, 07:55 PM
312,
You can win all of those games. I hope you do. Coach Martin is a winner.

Appreciate the kind words bud. I know we haven't beaten any great teams, but we have a couple of quality wins.

I follow the basketball program closely like I do all other Carolina sports, and I am just excited. I fully believe we can make the NCAAT this year.

Dawgilicious
12-17-2015, 08:34 AM
Good RPI, low SOS (212). What they need is for Tulsa to have a great year in the AAC and for ORU to have a solid season with some good wins so the OOC wins look good. Their road slate in the SEC is not too daunting (no UK, Vandy). If they can find a way to 10-12 league wins they will have a shot to get in. Of course this will be dependent on what other teams around the country do as well

scgamecock312
12-18-2015, 08:30 AM
Clemson tonight! Let's gooooo!

scgamecock312
12-18-2015, 09:03 PM
10-0!!!!!!!!!!!!

SCgamecock2988
12-18-2015, 09:10 PM
I predicted a 13-0 OOC record on another message board I go to (SEC Rant). I predicted 13-0 when we were 4-0.

scgamecock312
12-18-2015, 09:11 PM
All of the Carolina fans who hated on Martin need to just stay away. Not saying that was you, but there were several.

Dawgilicious
12-18-2015, 09:20 PM
How about that dunk from Thornwell.....That was nasty

I will remain on the skeptical side for this team until conference play. I think what makes them harder this yr is that Thornwell doesnt have to be their best player for them to win,that will make them better

scgamecock312
12-19-2015, 01:56 PM
Good. I hope a lot of folks keep doubting them.

Dawgilicious
12-19-2015, 02:36 PM
Not really doubting them, they are 10-0 and have beaten everyone on their schedule.....But Im not acting like they beat Kansas and Kentucky. Tulsa is really the only team that may be NCAAT quality, hence their SOS in the 200s, but it is a step past what they have been in the past. When their bigs are productive and Thornwell doesn't have to play like an AA.....they are a better team.

scgamecock312
12-23-2015, 08:38 AM
Gamecocks improve to 11-0 with 75-61 win over St John's.

Herchel
12-23-2015, 09:09 AM
Congrats. That is impressive.

WandoCock
12-29-2015, 06:47 AM
Looking forward to seeing how we compete in league play.

Herchel
12-29-2015, 07:42 AM
Looking forward to seeing how we compete in league play.
Thanks for posting. We need more USC members.

scgamecock312
01-01-2016, 12:17 PM
12-0 after beating Francis Marion.

Huge test coming tomorrow night at home against Memphis.

Djshockley3
01-02-2016, 09:13 AM
Francis Marion? LOL

scgamecock312
01-02-2016, 12:13 PM
Francis Marion? LOL

Yep Francis Marion. About as bad as Robert Morris.

You worry about Georgia beating Florida tonight.

Djshockley3
01-02-2016, 03:43 PM
Robert Morris made the tourney last year, and we have a top 5 SOS right now. LOL nice try

scgamecock312
01-02-2016, 04:14 PM
Robert Morris made the tourney last year, and we have a top 5 SOS right now. LOL nice try

And you still aren't ranked. Lmao

xAuBuRn
01-02-2016, 04:46 PM
We are first in the SEC standings for a couple hours.

scgamecock312
01-02-2016, 04:56 PM
We are first in the SEC standings for a couple hours.

Auburn looked good today. Will be tough game on Tuesday

xAuBuRn
01-02-2016, 05:02 PM
Auburn looked good today. Will be tough game on Tuesday

We can shoot the 3 ball with anyone. That can keep you in games you have no business being in. We can't rebound so a team like USC may kill us. Tennesee wins big if they just shoot the 3 ball decent. 3-24 or something crazy bad like that. We give up way too many runs. We had a 12 point lead half way through the first half. At half we are down by 2. NIT is possible. We are also down 2 starters and another guy who would start if he was eligible.

scgamecock312
01-02-2016, 08:38 PM
13-0!

Big win over Memphis!

scgamecock312
01-05-2016, 08:56 PM
14-0!

scgamecock312
01-09-2016, 08:00 PM
15-0!

SOS really killing us

kentubbybasketball
01-09-2016, 08:15 PM
15-0!

SOS really killing us

I get the point, but IMO, USC caught Vandy at a great time and at home. When Vandy figures out what is going on they'll be fine. IMO, you gotta give USC credit but Vandy shot under 20% in the second half and many of them were open looks. I think this game says more about Vandy than USC.

SCgamecock2988
01-10-2016, 09:55 PM
15-0 in men's
15-0 in women's

Is 30-0 the best combined start for a school's men's/women's teams? I think UConn were like 26-0 once (combined men's women's).

Djshockley3
01-14-2016, 04:22 AM
Lost by like 30 to a below average Bama team. LOL

scgamecock312
01-14-2016, 08:18 AM
Lost by like 30 to a below average Bama team. LOL

Where are y'all in the rankings and where are we?

We played horrible and Bama played great. Congrats to them.

One game doesn't determine a season. Sounds like you are the jealous one since you were itching to get in here.

Djshockley3
01-14-2016, 12:15 PM
You just get so upset, I can't help myself. lol

Herchel
01-14-2016, 12:21 PM
15-0!

SOS really killing us

It's improved from 249 to 175, and it is killing you. You are 15-1 and your RPI is 30.

scgamecock312
01-14-2016, 12:39 PM
You just get so upset, I can't help myself. lol

You are the only one here upset. You seem upset that you are behind us.

scgamecock312
01-14-2016, 12:40 PM
It's improved from 249 to 175, and it is killing you. You are 15-1 and your RPI is 30.

Most pollsters don't think so. It's okay to be jelly. We will see soon enough if you can do better than 1-2 against us this year.

Dawgilicious
01-14-2016, 12:53 PM
Geez, it like anybody makes a comment about SC it gets turned into people being angry and mad and jealous....lol

No wonder the basketball side of things is so quiet now

Herchel
01-14-2016, 12:53 PM
Most pollsters don't think so. It's okay to be jelly. We will see soon enough if you can do better than 1-2 against us this year.
I think you have a really good team. However, pollsters don't matter, only RPI. 14-1 should be top 10, not 30. Your RPI will continue to improve as you play in conference.

msudawg4life
01-14-2016, 02:32 PM
Did you use the word jelly???? haha......congratz on the great start.....tough loss vs Bammer

kentubbybasketball
01-14-2016, 02:50 PM
Where are y'all in the rankings and where are we?

We played horrible and Bama played great. Congrats to them.

One game doesn't determine a season. Sounds like you are the jealous one since you were itching to get in here.

I actually agree that one game doesn't determine a season, it's not like it's football. However, this one loss could really sting. USC's offense was simply laborious, to miss 17 straight shots is something that is insane. I think this team has offensive issues. It's clearly your worst side of the ball, because the defense is stellar usually. Riley Norris had a great game sure, but he also had a great game on Saturday vs Kentucky, so I wouldn't think too much about this. I just hope USC doesn't allow one loss to lead to another.

scgamecock312
01-14-2016, 05:55 PM
Geez, it like anybody makes a comment about SC it gets turned into people being angry and mad and jealous....lol

No wonder the basketball side of things is so quiet now

I'm not mad at all. His butt was so chapped that he couldn't wait to get in here and post about it. We played an awful game and Bama played well. It happens. Now, if we turn around and lose to Mizzou at home we may have problems.

SCgamecock2988
01-16-2016, 12:35 AM
Geez, it like anybody makes a comment about SC it gets turned into people being angry and mad and jealous....lol

No wonder the basketball side of things is so quiet now

https://usatthebiglead.files.wordpress.com/2015/01/lsu-girl-goes-hard-during-game-against-georgia.gif

Djshockley3
01-16-2016, 04:27 AM
Haha, I was so mad when that happened live. I was like **** LSU fans.

WandoCock
01-16-2016, 06:05 AM
Haha, I was so mad when that happened live. I was like **** LSU fans.
Lmao. Is that white girl trying to act gangsta?

Djshockley3
01-16-2016, 02:50 PM
Oh yeah. lol

joehogjoe
01-16-2016, 03:21 PM
during today's broadcast they talked about SC being a final four quality team. I really enjoyed the laugh.

scgamecock312
01-16-2016, 06:51 PM
during today's broadcast they talked about SC being a final four quality team. I really enjoyed the laugh.

No, no they didn't.

scgamecock312
01-17-2016, 10:51 AM
Mizzou played well yesterday, but Carolina improves to 16-1.

That Clark kid was impressive.

MKfromPA
01-17-2016, 10:52 AM
For as bad as South Carolina was in 2014, I'm happy for y'all with the season you are having this year. Keep it up!

scgamecock312
01-19-2016, 09:29 PM
Gamecocks improve to 17-1 (4-1 SEC) with 77-74 OT win at Ole Miss

Djshockley3
01-20-2016, 04:56 AM
Congrats. I am done talking **** now.

scgamecock312
01-20-2016, 07:54 AM
Congrats. I am done talking **** now.

We trailed most of the way. Moody got hurt with 4 minutes to go and it changed things. Good win though

MKfromPA
01-22-2016, 09:44 PM
Gamecocks improve to 17-1 (4-1 SEC) with 77-74 OT win at Ole Miss

Congrats. :cheers:

scgamecock312
01-23-2016, 10:12 AM
Another road game today at Tennessee

Herchel
01-23-2016, 01:01 PM
Good 1st half.

scgamecock312
01-23-2016, 02:05 PM
This is a very bad loss.

Congrats to Tennessee on the win.

When you play the way we did and UT has guys hitting 3's that normally don't, it just isn't your day.

We gotta win the next two at home.

kentubbybasketball
01-23-2016, 05:42 PM
You gotta winder at what point is USC not even in the NCAAT. There are no major wins to offset bad losses and that schedule could haunt them like Clemson dealt with about 8 years ago when they were the last undefeated team with a weak schedule and still missed the field.

SCgamecock2988
01-25-2016, 08:19 AM
We suck playing Tennessee... we just can't seem to win there usually.

scgamecock312
01-27-2016, 08:06 AM
Gamecocks beat Miss State 84-74 to improve to 18-2 and 5-2 in SEC play. Carrera had 34 points

Djshockley3
01-27-2016, 01:06 PM
Carrera is way better this year, its crazy.

msudawg4life
01-28-2016, 11:34 AM
I was def impressed...he has made huge strides from what I remember him being like offensively

Djshockley3
02-02-2016, 09:36 PM
Dawgs beat that ass

scgamecock312
02-06-2016, 11:38 AM
Dawgs beat that ass

Congrats on the win, but you didn't whip anyone's ass. Those late 3 pointers did us in. I'm not surprised though because we aren't a very good road team unfortunately. Carolina and Georgia usually split quite often and I expect us to win at home against y'all.

Djshockley3
02-06-2016, 03:35 PM
UGA was in control the whole game. lol keep thinking that was not the case.

scgamecock312
02-06-2016, 03:43 PM
UGA was in control the whole game. lol keep thinking that was not the case.

You weren't or you would have lead the ENTIRE game.

All good though. We will win in Columbia.

scgamecock312
02-06-2016, 06:19 PM
HUGE bounce back win at A&M!

MKfromPA
02-06-2016, 09:32 PM
HUGE bounce back win at A&M!

Congrats on the win. A&M is stellar this year. Y'all earned that one.

kentubbybasketball
02-13-2016, 12:25 PM
Uh oh. That ref probably won't be reffing very many UK games anyway because I'd imagine Cal has some pull.

There was a push off but I think Cal lost his wits a little. I get trying to make a point but wow. I've never seen Cal like that. Ejected after 2 minutes and 26 seconds.

With the emphasis on limiting physical contact I can somewhat see Cal's point and the ticky tack foul calls have been ridiculous considering all the contact on rebounds.

Pitino once was ejected at USC in 97 too. UK coaches just font stick around in Columbia lol. Like Pitino then, Cal deserved the ejection.

Herchel
02-13-2016, 12:44 PM
I think Cal just set a record. He was tossed 2 minutes into the game, leading 5-2.

kentubbybasketball
02-13-2016, 01:02 PM
That's not a record. I think I've seen quicker ejections. The fact that USC fans in the arena are even saying Doug Sirmons had a quick fuse is interesting. I think Cal deserved to be ejected. I do think the first technical was probably too quick, and why was Doug Sirmons sprinting from the other side of the court to make the call when there were two refs closer to the Cal. Cal's bad was that he went ballistic, but I think the first T was probably too quick.

Apparently Buzz Peterson is taking Sirmons to task on twitter, saying that was embarrassing to college officiating.

Judge this officiating though? Given that Cal gets ejected after going crazy on a missed push off by Chris Silva, then our guys get called for handcheck, it seems inconsistent. I'm fine if that's how it will be called I suppose, but I'd like for it to be called the same for us. Briscoe and Ulis both were knocked down on drives to the rim and nothing was called. This is why so many people complain about officiating IMO. So many of the refs make calls on a moving target.

Ultimately, we're lucky USC is missing a lot of FTs, and Ulis has made three shots at the shot clock buzzer. Otherwise, our 14 point lead would maybe be a deficit. Ulis has 8 points at the buzzer.

Herchel
02-13-2016, 01:07 PM
Sirmons needs to be fired.

Djshockley3
02-13-2016, 01:52 PM
UK is starting to click now.

kentubbybasketball
02-13-2016, 02:07 PM
UK grew up tonight. If there was no Simmons, Ulis would be POY. Those two have to be unanimous All-SEC. I don't even know who else would be there but those two are!!!

Go Cats. As proud of UK as I've ever been today!!!!

kentubbybasketball
02-13-2016, 02:19 PM
UK is starting to click now.
I hope so. We thought that same thing two other time this season and then we lost to Auburn and UT, both games we were up double digits.

19-6 is a solid season for us, but we should be 23-2. How we lost to Auburn, Tennessee, Ohio State, and Kansas us miffing, since we controlled all four games. The losses to UCLA and LSU, those teams were better start to finish those nights, but maybe you gotta go thru that to click now.

Ulis for All-America!!!! MAN, I hope he stays, and that's the first time I've ever said that about our players since Cal has been here. Usually, I think it's selfish for me to hope our guys hold off on the NBA, but with Ulis, I'm going to be selfish. Two career highs in pts and assists on the road against a good USC team without his head coach. Offensive coordinator, I'd say so.

joehogjoe
02-13-2016, 08:05 PM
Good win.

Djshockley3
03-03-2016, 10:04 PM
UGA beats Carolina again!

Dawg4life
03-03-2016, 11:29 PM
Probably the best game Georgia has played on the road this season. Still tried to give it away though by going away from the offense that worked for them in the second half until the last 5 minutes.

Djshockley3
03-04-2016, 04:29 AM
Frazier is so clutch.

Dawgilicious
03-04-2016, 07:56 AM
When Frazier scores consistently, we can hang with a lot of teams. Beat Bama on Saturday and do some damage in the SECT and we will be back in the bubble talk. Def helps to have the #3 OOC SOS

Herchel
03-04-2016, 09:18 AM
When Frazier scores consistently, we can hang with a lot of teams. Beat Bama on Saturday and do some damage in the SECT and we will be back in the bubble talk. Def helps to have the #3 OOC SOS
IMO, Gaines is the key.

Dawgilicious
03-04-2016, 09:24 AM
He is prob the defensive key, but when Frazier is hitting outside shots our offense runs more smoothly, plus it is very hard for people to stay in front of him consistently

GoDores
03-04-2016, 10:59 AM
I'm not sure I'd consider SC a lock to make the tournament right now. They've got another really tough game against Arkansas on Saturday. Lose that one and first game in SECT and they may feel a little uneasy.

Bama_Man
03-04-2016, 11:12 AM
Gonna be tough to beat Bama tmrw, Bama will be trying to salvage any slim hope of making tourney. UGA, that is.


Martin is lock for SEC COY

Dawg4life
03-04-2016, 11:44 AM
I'm not sure I'd consider SC a lock to make the tournament right now. They've got another really tough game against Arkansas on Saturday. Lose that one and first game in SECT and they may feel a little uneasy.

If they drop both, I think they’re out. I already looked at RPI forecast and it’s not good for them if they drop the Arkansas game. They will have an RPI of 63 if they do, and that is at best on the bubble. Drop the Arkansas game and drop a game to say, maybe Alabama in the tourney, it’s 68 and I think that’s out or in the play in game.

That said, all they need to do is find a way to win just one more game.

Dawg4life
03-04-2016, 11:45 AM
dp, my internet -.-. database also spazzed out.

Dawgilicious
03-04-2016, 12:28 PM
If they drop both, I think they’re out. I already looked at RPI forecast and it’s not good for them if they drop the Arkansas game. They will have an RPI of 63 if they do, and that is at best on the bubble. Drop the Arkansas game and drop a game to say, maybe Alabama in the tourney, it’s 68 and I think that’s out or in the play in game.

That said, all they need to do is find a way to win just one more game.

Plus, their OOC SOS is going to kill any seed they would have. Most people have them as a faltering 10 seed, just before the last 4 in spot. If they lose to Arkansas, they have to do some damage in Nashville

Djshockley3
03-04-2016, 12:31 PM
They are not very good. 23 or 24 wins but on the bubble, it shows how many bad teams they have played.

kentubbybasketball
03-04-2016, 02:57 PM
I don't see any circumstance by which UGA will be an at large team. I just can't see it. Playing a tough schedule is nice, but you gotta make some hey too.

I have never subscribed to the notion that USC should be as comfortable as others either, and now that the league title is out of the question, there really isn't anything shining on their resume.

Dawgilicious
03-04-2016, 03:02 PM
I don't see any circumstance by which UGA will be an at large team. I just can't see it. Playing a tough schedule is nice, but you gotta make some hey too.

I have never subscribed to the notion that USC should be as comfortable as others either, and now that the league title is out of the question, there really isn't anything shining on their resume.

Yeah i totally agree. Would be nice, but it will be hard. Of course, the bubble is very weak this year so if they can find a way to get something going in nashville...you never know

kentubbybasketball
03-04-2016, 03:12 PM
I don't think any wins in the SECT are going to really resonate to the point where UGA leapfrogs other teams. There are some bubble teams that could take an early conference tourney loss and still be ahead of UGA IMO.

Herchel
03-04-2016, 03:16 PM
The losses to OM and Auburn are the difference is being in or out. If we make the finals, we have a chance.

Dawg4life
03-04-2016, 03:25 PM
Not showing up vs Auburn in the first half is the season breaker for Georgia if they manage to beat Alabama tomorrow which is no guarantee. The Ole Miss game can be included but the Auburn game was the real back breaker as its costing them 9 spots in RPI and if mid-high 60s is out but close to the bubble, they'd be there right now if they showed up vs Auburn.

Really almost amazingly, as they were absolutely horrible vs the truly great teams this season.

Dawgilicious
03-04-2016, 03:26 PM
Yeah losing to Auburn def hurts, especially since we beat OM and SC right after that loss. We still have a shot at the 5 seed in nashville, but are currently sitting in the 7 seed with a matchup vs #10 UF

joehogjoe
03-04-2016, 09:16 PM
wow what a great schedule tomorrow. Lsu @ UK, Vandy at A&M, no matter what 3 of those 4 will be in the top 4, and possibly all of them depending on what happens in Fayetteville.

GoDores
03-04-2016, 11:00 PM
It worked out for the SEC this year. They planned for the top 4 teams to play each other on the final Saturday with the championship on the line, and that's what we got.

kentubbybasketball
03-05-2016, 09:45 AM
Not only that but individial awards are on the line too. Simmons vs Ulis for POY could be decided in Rupp today, altho Tyler is probablu the leader atm. Hopefully next year with what we have coming in and coming back, itll be more like last year for us.

I wonder what Sankey wod rather have: a dominant unbeaten team in te league like recent Florid and UK teams or this year where it's so balanced that nobody is dominant because nobody can win consistently on the road.

MKfromPA
03-05-2016, 09:17 PM
Congrats on the win over Ark, SC. :cheers:

Cockee Don
03-10-2016, 09:40 AM
I don't see any circumstance by which UGA will be an at large team. I just can't see it. Playing a tough schedule is nice, but you gotta make some hey too.

I have never subscribed to the notion that USC should be as comfortable as others either, and now that the league title is out of the question, there really isn't anything shining on their resume.

24 wins shines. I heard somewhere that no power conference team has ever been left out with 24+ wins. SC could be the first however. One of the wins doesn't count vs. Francis Marion.

kentubbybasketball
03-10-2016, 02:54 PM
However, it's not just about wins. If it were everybody would schedule as easy as USC did this year and just stockpile wins. 19 wins (Texas Tech) is better than 24 when you play a tougher schedule. I personally think USC is a lock btw. I'm just saying the schedule was too weak. That said, I think Frank schedule how he should have for this team. You're still rebuilding. It probably could have been slightly tougher, sure.

Herchel
03-10-2016, 03:30 PM
USC's schedule rank is 126, RPI - 56

UGA's SOS is 28, RPI 71, and beat USC twice. If UGA beats them the 3rd time on Friday, how does USC make it over UGA?

Djshockley3
03-10-2016, 04:53 PM
UGA does not deserve to make the tournament, honestly...but neither does USC.

Herchel
03-10-2016, 05:10 PM
UGA does not deserve to make the tournament, honestly...but neither does USC.
UGA would have 24 wins with that schedule.

Bama_Man
03-10-2016, 05:50 PM
USC's schedule rank is 126, RPI - 56

UGA's SOS is 28, RPI 71, and beat USC twice. If UGA beats them the 3rd time on Friday, how does USC make it over UGA?

Where did you get that RPI number? ESPN has SC at 47, Bama at 69 and UGA at 70. Prob realtimeRPI, that sounds like their numbers.

Bama_Man
03-10-2016, 05:54 PM
It is realtimeRPI. But judging UGAs record, no way they should get in. Only two wins over RPI top 50 ish and those are both Carolina. I know UGA has a better SEC record and beat Bama head to head, but Bamas SOS is 39 to UGAs 28 but actually has several quality wins like TAMU, ND, WSU and UF and the drubbing of SC.

FTR, Bama doesn't deserve to be in either.

Djshockley3
03-10-2016, 06:42 PM
The SEC really has 2 teams that deserve to be in.

Bama_Man
03-10-2016, 06:44 PM
The SEC really has 2 teams that deserve to be in.

I'd say three (assuming Vandy won today), UK/TAMU/Vandy. Teams like UF and USC have good cases, and teams like UGA/Bama are on the outer edges of the bubble. LSU has no business even being in discussion.

kentubbybasketball
03-10-2016, 07:02 PM
That is the point, Vandy did not win today.

Herchel
03-11-2016, 08:14 AM
It is realtimeRPI. But judging UGAs record, no way they should get in. Only two wins over RPI top 50 ish and those are both Carolina. I know UGA has a better SEC record and beat Bama head to head, but Bamas SOS is 39 to UGAs 28 but actually has several quality wins like TAMU, ND, WSU and UF and the drubbing of SC.

FTR, Bama doesn't deserve to be in either.
My point wasn't that UGA should be in. It was why should USC be in. I think UGA will be in if they make the final.
BTW, UGA also beat Bama. :raz:

GDawg88
03-11-2016, 08:52 AM
It is realtimeRPI. But judging UGAs record, no way they should get in. Only two wins over RPI top 50 ish and those are both Carolina. I know UGA has a better SEC record and beat Bama head to head, but Bamas SOS is 39 to UGAs 28 but actually has several quality wins like TAMU, ND, WSU and UF and the drubbing of SC.

FTR, Bama doesn't deserve to be in either.
If UGA doesn't win the SECT, it's a must that they at least beat Kentucky in the semifinals. Right now UGA is lacking a signature win, and a victory over UK would fill that hole in their resume. If UK gets knocked out tonight, then UGA absolutely has to win the SECT. Even getting to the finals and losing almost certainly wouldn't be enough in that scenario.

Herchel
03-11-2016, 09:29 AM
KenPom now has UGA at 64 and Bama at 83. :)

Dawgilicious
03-11-2016, 09:29 AM
The bubble is so weak this year. Vandy losing last night really puts them in a bad position. Same thing with Syracuse going out in DC. Who knows what the committee will actually do. If they are going to reward a strong OOC schedule then teams that challenged themselves will look really good. If UGA could of won some of those close games or not laid an egg @ Auburn, we would be in much better shape, but that is where we are right now

Cockee Don
03-11-2016, 09:57 AM
UGA would have 24 wins with that schedule.

The teams on SC's non-conference schedule don't look good name-wise on the surface, but some of them actually ended up with good records. Hofstra ended up 24-8, losing the champ. game of their tournament. Tulsa also ended has 20 wins, and could make the Tournament. Beating Clemson on the road was pretty good also. All in all, not a great schedule obviously,but a little better than it appears on the surface.

Djshockley3
03-11-2016, 12:08 PM
The bubble is so weak this year. Vandy losing last night really puts them in a bad position. Same thing with Syracuse going out in DC. Who knows what the committee will actually do. If they are going to reward a strong OOC schedule then teams that challenged themselves will look really good. If UGA could of won some of those close games or not laid an egg @ Auburn, we would be in much better shape, but that is where we are right now

The Ole Miss and Auburn game killed us, we needed those wins. Same thing goes for K State and Chatt.

Dawgilicious
03-11-2016, 12:44 PM
The Ole Miss and Auburn game killed us, we needed those wins. Same thing goes for K State and Chatt.

Yeah if we would have gone 4-0 there we would be in a different boat right now

Bama_Man
03-11-2016, 01:39 PM
KenPom now has UGA at 64 and Bama at 83. :)

I don't get that,Bama has more losses and a loss to MSU, but has much better wins. Beating ND, WSU, TAMU are far better than any win UGA has, and both beat SC. Bamas SOS is not far behind UGA either, we played Dayton, Oregon (a four point loss, if Bama had won that, they'd be in). IIRC, Bama had tougher OOC schedule but Uga had harder SEC schedule.

If Bama beats UK somehow, and makes the Final, could we sneak in? Or would Bama have to win it?

Dawgilicious
03-11-2016, 02:04 PM
Storm,

You might owe Beilein an apology. he did not get blown out, he just beat the Big 10 champs and prob punched is ticket to the big dance

Herchel
03-11-2016, 02:05 PM
If Bama beats UK somehow, and makes the Final, could we sneak in? Or would Bama have to win it?

Your guess is as good as mine. I think Bama has to win it, and UGA has to make the final.

Bama_Man
03-11-2016, 02:40 PM
What if UGA makes the Final but doesn't have to beat UK to do it? Does that change your opinion?

Herchel
03-11-2016, 03:16 PM
What if UGA makes the Final but doesn't have to beat UK to do it? Does that change your opinion?
Yep..

Bama_Man
03-11-2016, 03:20 PM
Yep..

So you're a big time Cats fan tonight lol. I dont believe they will needs any help, Bama just struggles mightily to match up w UK

Cockee Don
03-11-2016, 03:47 PM
UGA would have 24 wins with that schedule.

Seems to me that it would be hard to go 24-7 when you lose 8 conference games.

Herchel
03-11-2016, 03:57 PM
Seems to me that it would be hard to go 24-7 when you lose 8 conference games.

Great point. Must spread.

Herchel
03-11-2016, 04:45 PM
So you're a big time Cats fan tonight lol. I dont believe they will needs any help, Bama just struggles mightily to match up w UK
We aren't good enough to be UK or A&M, so it's a moot point.

xAuBuRn
03-11-2016, 05:28 PM
That UConn game was unreal.

Dawg4life
03-11-2016, 08:02 PM
South Carolina by 6-7 in this one. I hope I'm wrong but it's really tough to beat a team three times in a season.

Djshockley3
03-11-2016, 08:51 PM
UK just destroyed Bama

Bama_Man
03-11-2016, 08:57 PM
UK kicked our ass, again. Any other team Bama had a shot, but no way beating UK. Bama had it down to seven at one point but UKs just better, period.

Djshockley3
03-11-2016, 09:04 PM
They will drill UGA if we win tonight.

kentubbybasketball
03-11-2016, 09:16 PM
UK just destroyed Bama
We shot better from three than two. Poythress had himself a game. This is what it feels like to have a senior. Lol

Ultimately, Tyler Ulis was our third best player bUT his back to back left wing threes to go from up 9 to 15 ended the game. That's the first team All-American. I hate we won't have Tyler, Jamal, Poythress, or Skal next year. I will definitely be sad to see all four of them go. I just want to savor our time with them.

Bama will be back in the NIT imo, which is where Grant had them last year. He doesn't quite get the credit he deserves. That sad, Avery has them trending up. I think Key and Davis will be difference makers next year. Obosahan leaving will sting but having Davis at that spot is nice.

Dawg4life
03-11-2016, 09:16 PM
Tonight's game between Georgia and South Carolina is: "Who really wants to get hammered by Kentucky on National TV tomorrow?" game

kentubbybasketball
03-11-2016, 09:19 PM
They will drill UGA if we win tonight.
Doubtful imo that we drill UGA. You know i have a UGA bias, but i have the uost respect for that program. THE UTMOST RESPECT!! The players, coaches, and fans are class. In this league Cal frequently speaks about how he respects a certain two SEC coaches from an Xs and Os standpoint at an elite level. Fox is one (Stallings being the other). Mann could get us in foul trouble with how he drives at the rim and draws fouls, similar to Obosahan. Frazier will be out for blood after how Tyler Ulis played him in Rupp, and I will never underestimate Gaines and Maten. Plus Ogebeide has really come on since we last played.

With Carrera out, I think UGA should win. I just hope that UGA is tired after what will be a physical game with USC.

Dawgilicious
03-11-2016, 10:02 PM
We are looking very tired in the legs tonight. Looks like the physical game with MSU last night is def taking its toll.

Dawg4life
03-11-2016, 10:07 PM
Somehow had a feeling this would happen. Now there's plenty of time, but if Georgia pulls something out of their butt, they're losing by 30 tomorrow.

Dawg4life
03-11-2016, 10:07 PM
Georgia's vocal leader is hurt, this one is definitely a wrap.

Dawg4life
03-11-2016, 10:15 PM
So this is somehow a 1 or 3 point game. Wtf, how?

Dawgilicious
03-11-2016, 10:43 PM
I do not know how we got it to 3 at the half

Dawg4life
03-11-2016, 11:13 PM
Georgia's playing OK after a terrible first 16-17 minutes, but I doubt they have enough to get over that hump.

Dawgilicious
03-11-2016, 11:25 PM
JJ Frazier is our most important player...NO QUESTION......We might win thjis ****

Dawg4life
03-11-2016, 11:25 PM
Damn, Frazier has balled out in this tourney. If Georgia can defend a prayer....

Dawgilicious
03-11-2016, 11:27 PM
Lets go beat UK babay!

JRS
03-11-2016, 11:27 PM
You all are ****ing lucky as ****. These ref have been absolutely **** tonight. Seriously, 26 free throw attempts to 15. Hope the refs got paid well enough. **** you UGA.

Dawg4life
03-11-2016, 11:28 PM
And it's over. Georgia plays Kentucky tomorrow.

Sheesh, this team is going to be fatigued. That game is going to be U.G.L.Y!

Dawg in Dallas
03-11-2016, 11:29 PM
You all are ****ing lucky as ****. These ref have been absolutely **** tonight. Seriously, 26 free throw attempts to 15. Hope the refs got paid well enough. **** you UGA.

That isn't a huge disparity. Not ssaying you are wrong, but that difference isn't crazy...

JRS
03-11-2016, 11:29 PM
Every time we drove to the lane and got hacked no ****ing call. UGA, trip over your own damn feet and foul called. Worst officiated game I've ever seen. Count your lucky ****ing stars dawg fans.

JRS
03-11-2016, 11:32 PM
That isn't a huge disparity. Not ssaying you are wrong, but that difference isn't crazy...

It was ****ing terrible. Sorry DiD, no one can watch that game and say it was evenly called. It was ********, just like the game in Cola.

Dawg in Dallas
03-11-2016, 11:33 PM
I wasn't saying you were wrong, just that the disparity wasn't huge. I can't comment beyond that, as I didn't watch. :)

Djshockley3
03-11-2016, 11:41 PM
You all are ****ing lucky as ****. These ref have been absolutely **** tonight. Seriously, 26 free throw attempts to 15. Hope the refs got paid well enough. **** you UGA.

This is the 3rd win this season, tonight was luck but the other 2 times were not.

Djshockley3
03-11-2016, 11:42 PM
JJ Frazier is one of my favorite players ever, he is so clutch.

JRS
03-11-2016, 11:48 PM
This is the 3rd win this season, tonight was luck but the other 2 times were not.

This was exactly like the loss in Cola. Just ******** foul call after ******** foul. We got hammered under the rim last Thursday and nothing, absolutely nothing called. ****ing Frazier drives against air and boom, whistle.

Dawg4life
03-11-2016, 11:51 PM
From my perspective, this is the first game that Georgia really did not deserve against South Carolina this season. They were outplayed for most of the game until the final 6-7 minutes and then in the end, JJ Frazier literally took the game away from South Carolina. As if Thornwell puts up a shot, I bet he makes it with how he was going, and before then, for the first 15 seconds Frazier had the ball in the possession before that, it looked like he was headed nowhere until he somehow made up something.

Now, JJ Frazier is going to somehow have to come up with a third straight day of high level play tomorrow after he played 39 minutes in a late game (and if it weren't for him getting hurt and having to leave, I think he plays 40 minutes), or else a slim chance becomes none.

kentubbybasketball
03-12-2016, 05:52 AM
The only lucky thing was Carrera was out. Otherwise, UGA was not lucky. Good teams put themselves in position to take advantage of luck. That's what UGA did.

UGA made two second half comebacks, and when USC kept pulling ahead they never completely put their clamps on us. Chatkevicus was good inside, and Maten had nothing for him. USC should've kept going back to him.

Wonder if this sets up another SECT surprise for UGA. Seems like there is one every decade for UGA, like 1997, 2008.... 2016? By no means do I expect UGA to not go down without a fight against UK.

Herchel
03-12-2016, 07:24 AM
Wonder if this sets up another SECT surprise for UGA. Seems like there is one every decade for UGA, like 1997, 2008.... 2016? By no means do I expect UGA to not go down without a fight against UK.
Don't bet on it. UK hammered us at Rupp. Too big a disparity in talent.

Dawg4life
03-12-2016, 12:57 PM
Georgia doesn't have a prayer today and likely doesn't even if they had a day or two off. Third straight day and played two very physical games before then.

Bama_Man
03-12-2016, 01:17 PM
We shot better from three than two. Poythress had himself a game. This is what it feels like to have a senior. Lol

Ultimately, Tyler Ulis was our third best player bUT his back to back left wing threes to go from up 9 to 15 ended the game. That's the first team All-American. I hate we won't have Tyler, Jamal, Poythress, or Skal next year. I will definitely be sad to see all four of them go. I just want to savor our time with them.

Bama will be back in the NIT imo, which is where Grant had them last year. He doesn't quite get the credit he deserves. That sad, Avery has them trending up. I think Key and Davis will be difference makers next year. Obosahan leaving will sting but having Davis at that spot is nice.

Poythress was the best player on the floor. Bama did a decent job containing Ulis/Murray but AP was making everything, just a beast. Retin played well, no doubts about it, but he didn't have much help and Bama just doesn't have the talent to guard UK. And AJ had this team on the cusp of the NCCAT and had some great wins, some of the talent on roster is due to Grant but the level of coaching has went up exponentially.

kentubbybasketball
03-12-2016, 01:44 PM
Don't bet on it. UK hammered us at Rupp. Too big a disparity in talent.
I actually think UGA matches our roster better than anybody. Both have dynamic 5'9 guys in Ulis and Frazier. Both have 6'3 tremendous shooters in Murray and Gaines. The best foul drawers are subpar foul shooters in Briscoe and Mann. Poythress and Maten are good faceup players thay can also pound in the post. Ogebeide is playing well, similar to our frosh big in Skal. UK probably has a depth advantage with Willis, Hawkins, Lee, Matthews, and Humphries, but we basically play 7 guys.

Djshockley3
03-12-2016, 01:47 PM
UK's depth would destroy us. We have 5 good players

kentubbybasketball
03-12-2016, 01:50 PM
That's my point. We are deeper but you can only play 5 at a time. Cal only rotates in 7 maybe 8.

Djshockley3
03-12-2016, 04:11 PM
Best half UGA has played all year

kentubbybasketball
03-12-2016, 04:12 PM
As I said, UGA would not be easy. They are making every shtlot. It's not like UK has even played poorly honestly. UGA sets great, rock solid screens that you can't keep them out of the paint. Impressed by UGA.

kentubbybasketball
03-12-2016, 04:13 PM
Best half UGA has played all year
Maybe one day you guys will listen to me.

Djshockley3
03-12-2016, 04:16 PM
Fox coached a great half, and we are making shots. The sub system was a great idea. Keeps Mann/Maten or Gaines/Frazier on the floor at all times, plus keeps guys fresh.

kentubbybasketball
03-12-2016, 04:21 PM
Given how well UGA has shot and the fact they've controlled tempo (speed on offense, slow control on defense), I'm happy to only be down 5. A major tale here will be if Poythress can stay on the floor.

I doubt we'll press in the second half. It only sped UGA up, which is what they wanted.

Dawg4life
03-12-2016, 04:23 PM
Georgia absolutely cannot go on a cold stretch, unless they figure something out on D, that'll be a ticket to a quick 10 point deficit.

They played out of their minds offensively though.

Dawgilicious
03-12-2016, 04:50 PM
Yeaqh that is what worries me. If we go cold at all, i am not sure we can force UK to go cold along with it

Dawgilicious
03-12-2016, 05:11 PM
It was a nice run, but UK is just too good for this team right now. At least we didnt pull an LSU and get embarassed

kentubbybasketball
03-12-2016, 05:11 PM
Wow. UGA always plays us tough, like last year in Stegeman it is always a war.

If we win we are fortunate. All I know is UGA is a tourney team. If they don't make it after being 2-1, maybe 3-1 I have no faith in the selection process. 4th toughest schedule. Yeah they deserve to be in.

Dawgilicious
03-12-2016, 05:17 PM
I hope we get in, but there are a lot of teams. I think we should pass the eye test with the committee today. We played 30 minutes of great basketball

GDawg88
03-12-2016, 05:27 PM
Frazier and Maten are great players who rise to the occasion in big games. UGA should return to the Dance next year if those two stay healthy.

Now let's go have a good showing in the NIT.

kentubbybasketball
03-12-2016, 05:28 PM
What a battle. If UK is a 4 seed, how does UGA fit as a 17 seed? In other words, they are close to a 4 seed based off what we saw.

The best thing about UGA's resume is three wins over USC, but they're hoping to be in too.

kentubbybasketball
03-12-2016, 05:29 PM
Frazier and Maten are great players who rise to the occasion in big games. UGA should return to the Dance next year if those two stay healthy.

Now let's go have a good showing in the NIT.

Thats the thing. It's showing up in big games but not against Auburn and such. I hope UGA is in.

We know we had a battle today. Pure respect!

Djshockley3
03-12-2016, 05:31 PM
I would be shocked if UGA got in the dance, but you never know.

Good game, we just fell apart when Frazier went down. UK's talent took over.

GDawg88
03-12-2016, 05:36 PM
Thats the thing. It's showing up in big games but not against Auburn and such. I hope UGA is in.
Yep. In the end, we left too many winnable games on the table.

The pressure will be on Fox to deliver big next year, as this season was a missed opportunity to get back to the Dance.

kentubbybasketball
03-12-2016, 05:39 PM
That was something else. I tell you from the 9 minute mark on, it was game on. Even the coaches were going wild. Intensity.

To have only 5 turnovers against that great of a defense was something IMO. Briscoe was so out of whack to start the second half coughing up the ball twice in transition, but when we needed him around the 10 minute mark he came alive. That offensive rebound off the Ulis three was huge. Then, the penetration and dish to Lee for a dunk was also huge. To me he was the unsung hero. Ulis hit clutch threes, Murray was great on defense, Willis had a huge block and was great from the line, but to me Briscoe was the difference.

We can't afford to come out sluggish tomorrow. TAMU has the ability to score easy offense, whereas a team like UGA is dangerous if shots are falling. UGA took something out of us I'm afraid. We got hung on so many screens and got beat up some.

What a huge save of the ball by Murray that got Ulis that three to go up 9 btw. He wouldn't have done that two months ago.

kentubbybasketball
03-12-2016, 05:43 PM
Yep. In the end, we left too many winnable games on the table.

The pressure will be on Fox to deliver big next year, as this season was a missed opportunity to get back to the Dance.

When you think about the roster, Fox has the makings of a team.

Frazier and Maten will be a one-two punch. Ogbeide is going to be the 5 and he will throw that body around. He has an NBA body. I think Turtle Jackson will also start as a secondary ball handler next to Frazier. To me the key may be getting Edwards to be consistent off the bench. Plus, I think guys like KPG and Kessler need less time.

Looking at the lay of the land, I think TAMU will be good again but they will take a step back. I think UK seems set up to have maybe one of our best rosters (I'd say we're in a tussle with Duke for pre-season #1). Outside of that though, UGA could be third best. It will be important to see how Auburn and MSU fare with their recruits. Those teams are wildcards. I think they might have more given talent than UGA, but UGA will be more consistent and solid.

Djshockley3
03-12-2016, 05:56 PM
Kessler honestly did not play terrible today, first game all season that I can say that. Fox has a solid recruiting class coming in, I am excited about Turtle after watching him today. He has not played much at all this year

Dawg4life
03-12-2016, 06:02 PM
Georgia absolutely cannot go on a cold stretch, unless they figure something out on D, that'll be a ticket to a quick 10 point deficit.

They played out of their minds offensively though.

And exactly what I was afraid of did happen. No shame at all about this game though, really fun game to watch and was really likely the best case scenario today for Georgia, put up a spirited effort, but eventually just get out talented.

Dawgilicious
03-12-2016, 06:25 PM
We played as well as we could. Most people thought we would get blown out by 40, but we fought all day

kentubbybasketball
03-12-2016, 06:28 PM
I said it was going to be tough???

Kudos to UGA on a third straight SECT semifinal. That's an accomplishment for Frazier, Mann, and Gaines.

ugabrad
03-12-2016, 07:08 PM
Kessler honestly did not play terrible today, first game all season that I can say that. Fox has a solid recruiting class coming in, I am excited about Turtle after watching him today. He has not played much at all this year

Weren't you calling for Fox to be fired just a couple of weeks ago?

Djshockley3
03-12-2016, 07:49 PM
Weren't you calling for Fox to be fired just a couple of weeks ago?

That was before we won 5 straight games, and I was not alone on that. Have you even watched a game this season? Or do you just like to pop in threads and get **** started? I am one of about 5 UGA fans on here who actually watch the basketball team every season.

ugabrad
03-12-2016, 09:26 PM
DJ, I can't watch our UGA games where I live. When I lived in Athens I went to every home game, but I only got to see about one game per season out here in the PNW until I decided to shut off my cable after the bowl games this year. I was just wondering why you changed your song from just a short while ago. The question did not call for profanity on your part...

Dawgilicious
03-12-2016, 09:28 PM
That was before we won 5 straight games, and I was not alone on that. Have you even watched a game this season? Or do you just like to pop in threads and get **** started? I am one of about 5 UGA fans on here who actually watch the basketball team every season.

Yay, I am one of the 5 too....woohoo

Djshockley3
03-12-2016, 09:41 PM
DJ, I can't watch our UGA games where I live. When I lived in Athens I went to every home game, but I only got to see about one game per season out here in the PNW until I decided to shut off my cable after the bowl games this year. I was just wondering why you changed your song from just a short while ago. The question did not call for profanity on your part...

Sorry, I thought you were trying to be a smartass.

Djshockley3
03-12-2016, 09:44 PM
Yay, I am one of the 5 too....woohoo

That you are. GDawg is really the only person for the last several years that I have talked UGA hoops with on here until you started posting.

Dawgilicious
03-12-2016, 11:10 PM
Yeah it is not a long list, that is for sure